reklama

Prvý školský deň v Nemecku (II.časť)

Prvý deň v škole bol naozaj zaujímavý. Začal sa už tým, že mi host mama povedala, že so mnou nemôže ísť do školy a hádam to zvládnem sama. Nastúpila som na S-bahn, to ešte za prítomnosti host sestry, a na ďalšiu zastávku som vystúpila. Zbadala som veľké množstvo študentov a keďže som si nebola celkom istá, ktorým smerom ísť, nasledovala som ich. Našťastie, zaviedli ma tým dobrým- Sigmund Schucker Gymnasium. Budova norimberského gymnázia bola relatívne zvonku nová, s 50ročnou budovou môjho bratislavského gymnázia sa nedala porovnať, aj keď, „moja“ sa mi páči doteraz viac :-) .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Vošla som spolu s davom študentov do školy a zamierila som tam, kde som pred dvomi dňami bola spolu s Conny- k sekretariátu. Nesmelo som sa ohlásila u pani s okuliarmi, načo mi ona niečo v nesmiernej rýchlosti povedala. Nahodila som pohľad č.3, tzv- „nechápavý“, čiže vypleštené oči, jedno obočie trochu nakrivo... Určite ho poznáte. Teta mi teda zopakovala otázku druhýkrát, kedy som konečne čo-to pochopila. Predstavila som sa a začalo sa hľadanie môjho mena v ich záznamoch. Zrazu len počujem otázočku, či nie som tá Nina z Ruska. Vravím-„ Nein, ich bin aus der Slowakei...“ Začudovane sa na mňa pozreli (čím ma rozhodne nepotešili, keďže bolo nad slnko jasné, že nevedia, s kým majú tú česť) a dali ma posadiť sa. Nervózne som si podupkávala nohou, hmmmkala som si svoju obľúbenú pesničku (Raindrops keep fallin' on my head, but that doesn't mean my eyes will soon be turnin' red, cryin's not for me, ´cause I'm never gonna stop the rain by complainin', because I'm free, nothin's worryin' me….) a čakala na ortieľ. Postupne si ma prišlo obzrieť asi 5 profesorov, medzi nimi aj riaditeľ školy. Ani jeden z nich sa mi neprihovoril, len nakukli mojím smerom a zase zmizli. Asi až po 20 minútach ku mne prišiel jeden pán profesor, mal okolo 56 rokov, vysoký, hnedé kratšie vlasy, dlhšie fúzy a opäť veľmi, naozaj veľmi rýchlo mi niečo povedal, zachytila som len niečo v zmysle že ideme do mojej novej triedy. Šli sme po schodoch, v hlave sa mi vírili myšlienky, čo ma asi tak za dverami čaká. Zastavili sme! Profesor zaklopal na dvere, dvere sa otvorili a naskytol sa mi pohľad na moju novú triedu…na moju novú nemeckú triedu. Za katedrou sedel sympatický muž, vek okolo 30, so sympatickým úsmevom a hlasom. Predstavil ma a povedal, nech sa o mňa starajú a nech sú na mňa dobrí ( na čo jeden zo spolužiakov so širokým úsmevom zahlásil, nech nemá strach). A čo ma najviac prekvapilo, keď mi trieda na privítanie zatlieskala. Sadla som si dozadu k jednému dievčaťu- Claudii.Celé vyučovanie som poriadne nerozumela, aj kvôli rýchlosti, aj kvôli bavorskému akcentu.Každé dve minúty som sa pýtala Claudii, o čom profesor hovorí, a keďže aj ostatní spolužiaci boli ochotní, radili mi asi štyria.Vyučovanie sa skončilo, nasadla som na autobus číslo 62 až po Muelhof, kde som vystúpila. Veľmi matne som si pamätala, kadiaľ mám ísť, keď chcem nájsť náš dom. Po chvíli hľadania som ale zistila, že idem zlým smerom. Na ulici stálo dievča, zamierila som k nemu a spýtala som sa ho, kadiaľ sa dostanem na Kaubstrasse. Dievčatko na mňa nechápavo pozrelo. Po sekunde mi došlo, že si pýtam zlú ulicu, táto patrila domu, kde som bývala v lete v Berline na jazykovom letnom pobyte. Skúsila som ešte raz- „Wo ist die Krottenbacher Strasse ?“ Tak predsa som trafila! Dievča mi ukázalo smer. Po 10 minútach som bola „doma“. Sadla som si do svojej prázdnej, ešte nie celkom zabývanej izby a rozmýšľala, ako si ju zútulniť. Zhlboka som si vydýchla…Ja to zvládnem. Ja to musím zvládnuť, zvládli to predsa už mnohí... Tak, a prvý školský deň v Norimbergu úspešne za mnou.

Katarína Joštová

Katarína Joštová

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

sniva...:-)Glitter GraphicsMyspace Layouts Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáBásničky :-)Lístky, kvapky, tma... :-)...na čo myslímNemeckoOkolo mňa

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu